Wikipedia, hasło: Reklama
Reklama (z łac. reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać?) ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
Według dyrektywy 2006/114/WE UE reklama oznacza przedstawienie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama
Wikipedia o reklamie zewnętrznej
Reklama zewnętrzna (ang. outdoor advertising lub out-of-home advertising) ? reklama zewnętrzna, umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumenta. Jej zadaniem jest dotarcie do konsumentów, kiedy są oni poza domem.
Jedna z form reklamy zewnętrznej, wykorzystująca digital signage nazywa się digital out-of-home (DOOH) advertising. Jest to wizualna elektroniczna komunikacja. Jej celem jest dostarczanie przekazu reklamy lub informacji do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza.
Reklama zewnętrzna jest prezentowana na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: tablicach reklamowych, billboardach, citylightach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych czy kioskach, tablicach elektronicznych, telebimach itp.
Niestandardowym rozwiązaniem w reklamie zewnętrznej jest reklama ambientowa: opakowywanie budynków lub reklama wielkoformatowa z wykorzystaniem form trójwymiarowych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_zewnętrzna
Charakterystyczne przyczepy reklamowe
Duże przyczepy reklamowe mają to do siebie, że są bardzo widoczne i posiadają bardzo dużą powierzchnię reklamową. Dzięki temu mogą one bardzo skutecznie spełniać różnego rodzaju cele reklamowe i sprawiać, że wiele osób dowie się o prowadzonej przez kogoś działalności gospodarczej. Jednak bardzo ważne jest, aby nawet największa przyczepa reklamowa była bardzo charakterystyczna i została dobrze przygotowana do przejazdu.
Wiele przyczep posiada więc bardzo jaskrawe reklamy i są one pomalowane na bardzo szybko rzucające się w oczy kolory. Wszystko to sprawia, że tak dobrze przygotowane przyczepy reklamowe będą w stanie skutecznie spełniać przepisane sobie funkcje reklamowe i sprawiać, iż reklamowane produkty będą się dobrze sprzedawały.